Hallo,
wir konfigurieren gerade Mailchimp for Shopware 6 . Bei Aktivierung checkt das Plugin Base-URL und deren SSL-Verschlüsselung. Wir haben in unserem System eine gesicherte Base-URL auf HTTPS hinterlegt, der Check zeigt die ungesicherte URL auf und markiert das als nicht sichere Verbindung:
Nach Information des Mailchimp-Supports wird die URL scheinbar aus dem Shopware-Account gezogen und ist dort ungesichert hinterlegt:
Taking a look, I was able to find another instance of this exact issue. It appears the issue stems from the fact that the integration relies on whatever site url Shopware sends over as the base URL, which in this case is the non secure web address. In order to fix this, you’ll need to reach out to Shopware directly to have the base url fixed in their system to show the https address, this is associated with a file called .env. The Shopware team passed over this resource on how to change the base url that is sent to apps when they connect:
App Base Guide - Shopware Developer
Wie kann die Base-URL im Shopware Account umgeschrieben werden? Ein Protokoll wird hier nicht abgefragt:
Hat jemand schon einmal diese Problem gehabt und gelöst?
Gruß Gabi